Félicitations pour ton acquisition! Tu devrais aussi avoir une marque sur le dessus de la base du levier de la bolt.
La bolt sort de l'action en l'ouvrant avec le trigger enfoncé. Je crois que j'essaierais de la faire tremper en 1 pièce. si tu veux la demonter en morceaux ce video va te donner une idée de comment faire.
https://www.youtube.com/watch?v=ghjuT8-t2jc Je n'ai jamais eu à le faire, aucune idée si c'est vraiment difficile, mais en tout cas ça ne semble pas simple.
pour ce qui est du bleu qui a tourné au brun je recopie un commentaire en anglais qui explique ce que c'est:
Gun bluing is a controlled oxidation or rusting on the surface of the steel. With proper surface preparation i.e. polishing, degreasing, proper bluing bath temperature, and sealing of the finish with preservative oil and greases, the end result is the desired beautiful blue that we want. However, if that blued surface is left unprotected, or the bluing bath temperatures are marginally correct, or the metal is then exposed to finger print moisture or humid air, the blue surface continues to rust and form iron hydrates, giving the characteristic brown. Once brown, it continues to worsen because hydrates draw moisture from the air and continue to rust. The best you can do is use solvents and preservative oils to rub down and remove the brown, and coat the surface to prevent further rusting. Old antique guns frequently show this progression from all blue to splotchy brown, and finally to the "patina" of continuously removed active rust and re-rusting from handling.
- Citation :
- Sans être trop invasif et ne pas perdre trop de patine, avez vous quelques conseils pour débuter ce projet?
C'est dur de déterminer à quel point tu veux que l'arme reste pareil?
Nettoyer la bolt et s'assurer que l'extracteur fonctionne, nettoyer le canon, vérifier que le bord de la chambre n'est pas endommagé par du dry firing. Shoot it and enjoy it! Ajouter une sling de Enfield. Trouver le peep sight qui manque